Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
I august blev der ifølge analyseselskabet comScore foretaget 61 milliarder søgninger på nettet. Heraf valgte de 37 milliarder at gøre det via Google, som ligger markant foran de øvrige muligheder.
Yahoo, som i nettets barndom var stedet, hvor man søgte, er nummer to med 8,5 milliarder søgninger efterfulgt af den kinesiske Baidu, som har samlet 3,2 milliarder søgninger. Først på fjerdepladsen kommer Microsoft ind med 2,1 milliarder søgninger.
Herefter følger koreanske NHN (to milliarder), eBay (1,3 milliarder), Time Warner (1,2 milliarder), Ask (743 millioner), Fox (683 millioner) og Lycos (som ejer Jubii i Danmark, 411 millioner).
Opgørelsen viser, at flere end 750 millioner brugere står bag de mange søgninger. Flest skete i Asien og Stillehavsområdet med Europa på andenpladsen og Nordamerika som nummer tre.