Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
LEGO kommer sammen med blandt andre Apple og Disney til at løbe med opmærksomheden og pengene hos fremtidens mødre, konkluderer den amerikanske investeringsbank Goldman Sachs i en stor analyse om »Millenium Moms«, de kvinder, der bliver mødre i begyndelse af dette årtusinde. Det skriver Jyllands-Posten.
Goldman Sachs betragter LEGO som et eksempel på et selskab, der appellerer til »millenials« værdier for børneudvikling og kreativ leg.
Investeringsbanken vurderer, at den billion dollar, som forældre bruger på deres børn hvert år, vil vokse, men også skifte i takt med at »millenials« unikke sæt af værdier og personer, der påvirker forbrugerne - hjulpet af ny teknologi - fører til nye valg, og at deres tiltrækning er stærkest mod mærker med en autentisk fortælling.
Egentlig vil nutidens og fremtidens mødre hellere have unikke, mindre brands end de store megabrands, men analysen nævner Apple, Disney, Nike og LEGO som nogle, der skiller sig ud, fordi de går imod en anden tendens.
Analytikerne mener, at de fire store brands alligevel vil klare sig, fordi de innoverer sig.
Og det er ikke kun Goldman Sachs, der ser lyst på LEGOS fremtid. På Reputation Institutes liste over varemærker med det bedste ry ligger LEGO på en femteplads kun overgået af BMW, Google, Daimler og Rolex, skriver Jyllands-Posten.