Goldman Sachs-chef efter klager om arbejdspres: Godt for kunden, når du gør en ekstra indsats

Han er kendt for at lege tilbagelænet DJ i sin fritid, men som chef for Goldman Sachs må David Solomon nu forholde sig til anklager om, at arbejdspresset i den mægtige Wall Street-bank er umenneskeligt. Han har tidligere sagt, at hjemmearbejde under coronakrisen er en »afvigelse«, der ikke vil vare ved og ikke passer ind i bankens arbejdskultur.

Goldman Sachs' formand og topchef, David Solomon, vil gerne fremstå mere tilbagelænet end sine forgængere i Wall Street-banken, men sætter alligevel en grænse for, hvor afslappet arbejdspresset kan forventes at være. Denis Balibouse/Reuters/Ritzau Scanpix

»David Solomon er den værste. Ingen kan lide ham.«

Da en gruppe junioranalytikere i Wall Street-banken Goldman Sachs for nylig klagede til ledelsen over et umenneskeligt arbejdspres og tiggede om at få arbejdstiden bragt ned på sølle 80 timer om ugen, gik bossen for det hele ikke ram forbi i deres kommentarer om bankens ledelsesstil.