Godt købmandsskab fornægter sig aldrig

Stig Lintrup, som er adm. direktør for Lintrup & Norgart, og som i næste uge fejrer sin 50 års fødselsdag, fremhæver blandt andet sin virksomheds solide evne til at skabe merværdi for sine kunder.

Privatfoto
Læs mere
Fold sammen

Da Stig Lintrup var barn og spillede bordtennis i den lokale klub i Brønshøj, havde han nok ikke forestillet sig, hvilke veje karrieren ville bringe ham ind på. Men bankuddannelse og efterfølgende forsikringsuddannelse, hvor opsøgende salg og interessen for mennesker var drivkraften, vækkede ambitionen om og lysten til at arbejde med ejendomme.

Stig Lintrup nåede at runde et par ejendomsrelaterede jobs, inden han med sin kones velsignelse og deltagelse satte alt på et bræt sammen med kollegaen Jesper Norgart.

Den evige iværksætter

I dag er han leder af en succesfuld erhvervsmæglervirksomhed, der på få år er rykket op i feltet og i dag er en af de førende i branchen. Han er ikke i tvivl om, at hans opvækst spiller en rolle i den sammenhæng:

»Det, at jeg som barn og ung meget tydeligt så, at tingene ikke kom af sig selv, har nok gjort mig mere hårdtarbejdende. Jeg har altid haft noget, jeg skulle bevise over for mig selv, og jeg er meget ambitiøs og ærekær. Samtidig holder jeg altid begge ben på jorden, og det er i det hele taget sådan, vi alle sammen er i Lintrup & Norgart. Vi læner os ikke tilbage og siger, ’det hele går bare helt fantastisk’. Vi er stadig ydmyge og taknemmelige for de opgaver, vores kunder betror os,« fortæller Stig Lintrup.

»Som alle selvstændige ved, drejer man kasketten mange gange om ugen. Selv går jeg sammen med vore grafikere meget højt op i virksomhedens grafiske linje og bliver aldrig træt af at udvikle vores hjemmeside og vores materiale,« fortsætter Stig Lintrup og tilføjer:

»Det driver sommetider mine partnere til vanvid, men jeg ved jo godt, at de også holder meget af det.«

Han fylder 50 år 12. december, og det høje ambitionsniveau er intakt.

Det giver sig blandt andet til udtryk ved, at man i Lintrup & Norgart hellere siger nej til en opgave, end man påtager sig den med en kortsigtet gevinst for øje:

»Vi opfører os ærligt og troværdigt og har en høj grad af etik. Vi stiller krav til vores samarbejdspartnere og kunder. Det betyder, at vi siger nej til tre ud af 10 opgaver, fordi vi har valgt at have nogle få segmenter: kontor- og butiksudlejning samt salg af investerings- og boligudlejningsejendomme,« forklarer Stig Lintrup.

Satser på investeringsejendomme

Lintrup & Norgart, der tidligere mest var kendt for at være stærke inden for udlejning, satser nu også på salg af investeringsejendomme, og som vanligt for virksomheden gør man ikke noget halvt. Strategien er at fusionere styrkerne ved de to segmenter:

»Vi har ofte set, at ejendomme bliver solgt alt for billigt; derfor har vi gang på gang skabt merværdi til en ejendom ved at finde den rigtige lejersammensætning og forhandle nogle gode lejekontrakter for derefter at sælge ejendommen,« siger Lintrup og slutter:

»Vi er altid kundens mand, og vi går gerne en ekstra mil for at skabe merværdi til kunden.«