Godt issalg løfter forbrugerkæmpe ud af positivt tredje kvartal

Forbrugervaregiganten Unilever har i sit tredje kvartal solgt mere, end det var ventet i markedet, hvor især et godt salg af isprodukter har bidraget til fremgangen.

Foto: ALESSANDRO DI MARCO. Når det kommer til fremtiden, venter Unilever fortsat at kunne præstere en volumenvækst, der vil overgå det generelle marked.
Læs mere
Fold sammen

Unilever, der sælger dagligdagsprodukter under mærker som blandt andre Knorr og Rexona, kommer ud af tredje kvartal med en omsætning på 13,4 mia. euro, hvor der ifølge Bloomberg News var ventet en omsætning på 13,2 mia. euro.

I samme kvartal har selskabet præsteret en underliggende salgsvækst på 5,7 pct., hvilket var bedre end de 4,0 pct., der var forventningen blandt analytikerkorpset i markedet, skriver Bloomberg News.

- Væksten i vores issalg accelererede, hvilket var drevet af en række succesfulde innovationer og hjulpet på vej af et godt vejr i det sydlige Europa, siger Paul Polman, administrerende direktør i Unilever, i forbindelse med kvartalsregnskabet.

Når det kommer til fremtiden, venter Unilever fortsat at kunne præstere en volumenvækst, der vil overgå det generelle marked.

Desuden venter selskabet for helåret nu en underliggende salgsvækst "i den øvre ende" af det tidligere udmeldte interval på 2-4 pct.