Gode bøffer trækker kunder i discountbutikker

De danske discountbutikker udfordrer nu supermarkederne yderligere i salget af fødevarer med bedre kød i kølediskene.

Danske discountkæder har lagt kød af bedre kvalitet i kølediskene og udfordrer dermed supermarkederne. Fold sammen
Læs mere
Foto: Erik Refner
Kødet på disken. De danske discountbutikker satser på saftige bøffer, når kunderne skal lokkes ind i butikkerne.

Det skriver Jyllands-Posten.





Flere af kæderne har udvidet deres sortiment af kød og ifølge den største af dem, Netto, giver det gode resultater.





»Det er en betydelig vækst, som ligger højere end andre produktgrupper. Desuden er der ingen tivivl om, at kød er afgørende for, hvor kunderne lægger deres indkøb. Så et bredere sortiment af de varer er med til at få flere kunder i butikkerne - og dermed styrke det samlede salg,« siger Dansk Supermarkeds indkøbsdirektør for ferskvarer, Jeppe Dahl Jeppesen, til Jyllands-Posten.



En anden kæde, der satser stort på bøfferne, er Rema 1000, der de seneste år har haft kraftig vækst i Danmark. For kort tid siden lancerede koncernen et nyt udbud af bedre oksekød fra Uruguay og USA.





Dermed udfordrer discountkæderne de traditionelle supermarkeder med nu også fødevarer af en højere kvalitet.

Discountkæderne har de seneste år erobret en stor del af markedet for den samlede dagligvarehandel. Sidste år blev deres markedsandel vurderet til cirka 40 procent.