GN-topchef: Nyt produkt har en vigtig rolle i at nå vækstforventninger

Anders Hedegaard, adm. direktør for GN Hearing. Fold sammen
Læs mere
Foto: Simon Skipper
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Selv om det kom som en overraskelse for markedet, at GN Group mandag offentliggjorde planerne om lanceringen af et nyt høreapparat, så har det hele tiden været planen internt i høreapparatkoncernen, at det nye premiumapparat skulle lanceres efter sommer.

Den kommende lancering af produktet, der går under navnet Resound Linx Quattro, kommer derfor heller ikke sammen med en ændring af vækstforventningerne i år. Sådan lyder det fra Anders Hedegaard, der er administrerende direktør for GN Hearing.

- Det er indarbejdet i vores forventninger for året, men det er klart, at det her bliver vores spydspids og flagskibsprodukt, som skal trække en del af vores tiltag hen over sommeren og efteråret. Så det har en vigtig rolle i, at vi leverer for at nå de vækstforventninger, siger han til Ritzau Finans.

Produktet kommer til at indgå i GN Groups høreapparatselskab, GN Hearing, og her lyder forventningen på en organisk vækst på "mere end 6 pct." for hele 2018.

/ritzau/FINANS