GN tager nye markedsandele i USA

GN Store Nords høreapparatdivision, GN Resound, fortsætter med at spise sig ind på konkurrenterne på det amerikanske marked, hvor det danske selskab i sidste måned formåede at øge sin markedsandel i den offentlige amerikanske salgskanal Veterans Affairs (VA).

Foto: Keld Navntoft.
Læs mere
Fold sammen

Det viser data, som det amerikanske finanshus Sanford C. Bernstein er i besiddelse af.

I salgskanalen Veterans Affairs, der tilpasser høreapparater til militærveteraner, steg GN Resounds markedsandel således til 18,0 pct. i juli, hvilket var en fremgang på 0,7 pct.point i forhold til måneden før.

Sanford C. Bernstein vurderer dog, at selve VA-markedet er svundet ind med 3 pct. år til år, mens hele høreapparatmarkedet i USA er vokset med 8 pct. på årsbasis.

Mens GN Resound har vundet frem, må storkonkurrenten Sonova til gengæld notere en tilbagegang. Den schweiziske koncerns markedsandel i VA-markedet er ifølge Bernstein dykket med 0,7 pct.point til 40,4 pct.

TV: GN Resound rammer guldåre i USA

 

Fremgangen hos GN Resound skal ses i lyset af, at det danske selskab tilbage i maj lancerede selskabet anden generation af sit Made for iPhone-høreapparat, Resound Linx2, i salgskanalen.

Det gav allerede på daværende tidspunkt en væsentlig forøgelse af markedsandel, og tallene for juli viser altså en fortsættelse af de takter.