Glunz & Jensen skuffer inden for Flexo

Det danske selskab Glunz & Jensen, der blandt andet leverer udstyr til den grafiske industri, kom ud af første kvartal af det forskudte regnskabsår med et nettounderskud på 1,3 mio. kr. mod et underskud på 2,2 mio. kr. i samme kvartal sidste år.

Det fremgår af selskabets regnskab, som blev leveret torsdag eftermiddag.

Nettoomsætningen i årets første kvartal endte på 76,8 mio. kr. mod tidligere 69,4 mio. kr. Driftsresultatet (EBITDA) endte på 5,2 mio. kr. mod tidligere 3,8 mio. kr.

Selskabet fastholder forventningerne til året om en omsætning mellem 300-320 mio. kr. og nedjusterer forventningerne til EBITDA til niveauet 20-25 mio. kr. fra 25-30 mio. kr.

- Selv om vi er kommet acceptabelt fra start i regnskabsåret og har øget omsætning, indtjening og ordretilgang i forhold til sidste år, ser vi stigende konkurrence indenfor Flexo. I offset er salget af CtP-fremkaldere steget med 27 pct. Flexo har derimod skuffet og ser fortsat svær ud. I den resterende del af 2015/16 vil vi fortsat gennemføre nye produktlanceringer, som vi forventer vil medvirke til at genoprette salget og markedsandelen af Flexo-produkterne, siger Keld Thorsen, der er administrerende direktør i Glunz & Jensen, i regnskabet.