Gallup opruster på netmålinger

Med et langt større datagrundlag end i dag vil Gallup frem over kunne levere individuelle profilmålinger på Internettet. Det sker i samarbejde med Børsen.

Det er et nyt system, der skal kortlægge brugernes profil langt mere præcist end det nuværende brede dækningsundersøgelse, som TNS Gallup laver.

"Med det her værktøj kan vi nu lave kundespecifikke spørgsmål og profiler ned på sektionsniveau. Det giver nogle helt nye muligheder," siger direktør i Gallup Thomas Schnoor til Børsen.

Netbehavior, som Gallup tilbyder deres bru8gere i dag, bygger på omkring 4500 besvarelser fordelt på en række medier. Men med det nye værktøj bliver datamaterialet langt større.

En stikprøve på borsen.dk endte med, at 10.253 personer på 14 dage via et pop-up-vindue besvarede en lang række spørgsmål om indkøbsvaner, beskæftigelse mv.

"Med det her kan vi på grund af stikprøvens størrelse fortsætte meget længere - vi kan sælge budskaber målrettet finansdirektøren i Jylland, hvis det er nødvendigt. Det kan vi ikke med de brede målinger," siger Thomas Schnoor.