Gademusiker et hit på nettet

En 16-årig knægt fra Usbekistan har været i heftig rotation i de danske mailbokse de forgangne uge.

Screendump fra tictacmicha.com.
Læs mere
Fold sammen
Mere end 320.000 gange har en internetbruger set videoklippet, hvor Micha Albacow optræder på Strøget med sine instrumenter lavet af Tic Tac-æsker.

Den unge gademusikant spiller blandt andet på en specialbygget Tic Tac-panfløjte, og det er åbenbart noget, som brugerne gerne vil sende videre til deres venner.

Det er knap tre uger siden, at den virale reklamekampagne gik i luften. Google har allerede 60.700 links til filmen eller det tilknyttede website, hvor man kan spil og downloade ringetoner. Sitet har indtil videre haft 32.200 besøgende.

”Vi er meget glade, men også en smule overraskede over, at filmen har fået så bred opbakning, da det er første gang, vi kører en sådan kampagne. Ideen med filmen var at ramme den unge målgruppe, der hvor de er og tale deres sprog. Det synes jeg, at vi er lykkes godt med,” siger Carl Lehmann, produktchef for Tic Tac i Ferrero Scandinavia, i en pressemeddelelse.

Virksomheden oplyser, at Micha Albacow er blevet kontaktet af eventmanagers i flere forskellige lande, ligesom Cirque du Soleil vil hyre ham i 6 uger sidst på året.

”Vi har nu lavet mere end 80 cases gennem de sidste tre år, men denne her slår alle rekorder,” siger Karim Stoumann, direktør reklamebureauet bag filmen i Buzzanova, i pressemeddelelsen.