Fynske Medier køber digital markedsplads ud af Nordjyske

Fynske Medier overtager Nordjyske Mediers andel af det digitale kræmmermarked, GulogGratis.dk, og opnår dermed det fulde ejerskab af selskabet, der blev etableret i 2011.

Fynske Medier overtager nu det fulde ejerskab af det digitale kræmmermarked, GulogGratis.dk Fold sammen
Læs mere

Det oplyser selskaberne tirsdag

GulogGratis.dk, der blandt andet konkurrerer med Den Blå Avis, har ca. 1,4 mio. medlemmer og daglig mere end 500.000 annoncer online og ifølge Danske Medier ca. 600.000 brugere hver uge. Omsætningen mellem brugerne på GulogGratis.dk forventes at blive ca. 24 mia. i 2014.

Tilbuddet fra Fynske Medier om at købe Nordjyske Medier ud af GulogGratis.dk passer godt ind i Nordjyske Mediers strategi.

»Vi koncentrer os om virksomheder, hvor vi har det fulde ejerskab og dermed kan udnytte tværgående muligheder fuldt ud. Disse muligheder omfatter blandt andet en bred vifte af digitale nicheaktiviteter,« skriver adm. direktør Per Lyngby, Nordjyske Medier, i en pressemeddelelse.

For Fynske Medier ligger opkøbet af GulogGratis.dk i forlængelse af selskabets offensive strategi om at investere i vækst og styrke selskabets digitale tilstedeværelse markant.

»GulogGratis.dk bliver for Fynske Medier et vækst- og investeringsområde, hvor der ses store muligheder i den hastigt voksende e-handel på mobile platforme. Trenden i samfundet går samtidig i retning af at vise ansvarlighed ved at genbruge ting og tænke på klodens fremtid – og netop denne trend passer præcis til GulogGratis.dk, hvis formål er at bringe mennesker sammen, lade dem gøre en god handel og give brugte ting et nyt og længere liv,« hedder det i pressemeddelelsen.

»Vi se frem til de nye muligheder, som bliver forbedret yderligere, når den forestående fusion i Jysk Fynske Medier er på plads,« skriver Jesper Rosener, adm. direktør i Fynske Medier.