Fynsk hotelkonge vil indtage hele landet

Den fynske hotelkonge Jan Milling leverer sammen med sin kone nyt millionoverskud på parrets hoteller i provinsen. Målet er nu at gøre kæden landsdækkende. Hotelægteparret er klar til opkøb.

Hotel Plaza i Odensen er blot et af seks hoteller i ægteparret Jan og Dorte Millings hotelkæde. Efter et par gode år går ægteparret nu efter at blive en landsdækkende kæde. Fold sammen
Læs mere

Det fynske hotelpar Jan og Dorte Milling har godt gang i sin fynske forretning og landede i 2014 det største overskud i kædens historie. Årsregnskabet viser et plus på godt 6,5 millioner kroner mod 5,3 millioner kroner i 2013.

Milling Hotels omfatter hotellerne Ansgar, Windsor og Plaza i Odense, Saxildhus i Kolding, Park i Middelbart og Søpark i Maribo. I 2014 havde hotellerne over 100.000 gæster.

»Vi er ovenud tilfredse med resultatet ud fra den betragtning, at vores marked har været presset og svært, men vi har været dygtige til at justere vores forretning efter de behov, der har været,« siger Jan Milling.

Med en solid pengetank på over 50 millioner kroner i ryggen er den fynske hotelkonge nu klar til at udvide forretningen og har som mål at gøre sin hotelkæde landsdækkende.

»Med fokus på kunderne og vores nuværende hoteller vil vi fortsat søge at ekspandere kæden med andre hoteller, der passer ind i Milling-konceptet. På sigt vil vi gerne udvikle os til en landsdækkende hotelkæde med hoteller, der ligger bynært og er tæt på en togforbindelse,« siger Jan Milling.

49-årige Jan Millling blev i 1982 uddannet tømrer og købte sit første hotel sammen med sin kone i 1994. Ægteparret er hotelkædens eneste ejere.