Fulde direktører fyret - tvang fly til nødlanding

To fulde IT-chefer kom op at slås med flypersonalet og måtte lægges i håndjern, mens flyet måtte afbryde turen til Beijing.

Turen til Beijing blev en dyr fornøjelse for to fulde RIM-ansatte, der fik flyet til nødlande, fik en kæmpe bøde og blevet fyret. Fold sammen
Læs mere
Foto: CHRISTINNE MUSCHI
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Der er med god grund, hvis to udviklingschefer hos Blackberry-producenten Research in Motion stadig har tømmermænd tirsdag morgen. I sidste uge var de to nemlig på vej med Air Canada på vej fra Toronto til Beijing, men så langt nåede de aldrig.

De to chefer havde nemlig forsynet sig rigeligt med drikkevarer, allerede inden flyet kom i luften, og den berusede adfærd udviklede sig hurtigt i en voldsom retning. På vej over Canada kom de to personer op at skændes med flypersonalet, der bad dem dæmpe sig, skriver Toronto-avisen The Globe and Mail.



Og inden længe blev den anspændte situation optrappet, da de to RIM-chefer kom op at slås med personalet. Klammeriet endte med, at Air Canadas flypersonale i samarbejde med passagerer fik de to fulderikker under kontrol og lænket med håndjern til deres sæder. Her sad de så, mens flyet måtte lave en mellemlanding i Vancouver, hvor politiet stod klar til at tage imod.

De to RIM-chefer står nu til en bøde på knap 390.000 kroner. Og den kan blive dyr at finansiere. Ingen af de to har nemlig længere et job hos RIM.



"RIM forventer at dets ansatte opfører sig selv på en måde, der reflekterer vores stærke principper og standarder for opførsel. RIM støtter på ingen måde opførsel i modstrid med gældende ret og vores ansatte forventes på alle tidspunkter at opføre sig respektfuldt. De to involverede individer arbejder ikke længere hos RIM," lyder det i en meddelelse fra den canadiske mobiltelefon-producent.

Episoden er skidt nyt for RIM, der i forvejen kæmper med et varemærke, hvis værdi styrtdykker hurtigere end et fly kan nødlande. På et år har selskabet tabt 71 procent af sin værdi.