Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
Endnu har Freeway ikke solgt noget fra, men flere af selskabets hjemmesider har nu nået et niveau, hvor et frasalg meget vel kan komme på tale.
»Vi har en del sites, vi har kørt op fra bunden. Vi har løbende interesserede købere til de sites, og det er muligt, at der vil ske et frasalg,« siger Morten Wagner, medstifter og adm. direktør i Freeway.
Det er dog ikke noget nyt, at selskabets aktiver er til salg. Det har de altid været, lader Morten Wagner forstå. Tidligere er folkene bag selskabet blevet tilbudt et beløb af de helt store for hele dynen, men valgte at takke nej. Men det betyder ikke, at selskabet, der står bag kendte hjemmesider som dating.dk og Arto, ikke er klar til at sælge, hvis tilbuddet passer.
»Vi sagde nej til 600 millioner kroner, men hvad den rigtige pris er, kan jeg ikke sige, uden at jeg har drøftet det med mine partnere. Men der er hele tiden interesserede,« siger Morten Wagner.
Et springbræt
Skulle nogle være interesseret i at købe Freeway, er det for at få et »liebhaverselskab«. Det mener IT- og tele-analytiker John Strand. Han mener, at selskabet er interessant som et springbræt til det danske marked og sammenligner med Ebays køb af den Blå Avis for 2,1 mia. kroner.
»Hvis der er en mediekoncern, der har pengene og mangler en god position på det danske marked, så kunne det måske godt være vejen frem,« siger han.
Han imidlertid ikke sætte prisskilt på Freeway – umuligt lyder det.
»Man kan blive overrasket, se bare på prisen, Den Blå Avis blev solgt for. Det kan være 2,1 mia., det kan være over, og det kan være langt under. Det er så svært at prissætte det,« siger Strand.