Forretningsrejsende sikrer SAS-fremgang

Når SAS oplever fremgang i regnskabets tredje kvartal, skyldes det ifølge topchef i SAS, Rickard Gustafson, nye initiativer og forbedringer, som især gavner Skandinaviens forretningsrejsende.

Foto: Bertil Enevag Ericson. Adm. direktør i SAS, Rickard Gustafson, mener, at især SAS' tag i de forretningsrejsende er med til at skabe fremgang i luftfartselskabet. 
Læs mere
Fold sammen

SAS kunne tirsdag morgen præsentere en intjening på godt 1 mia. svenske kroner før skat. Et markant forbedring, som er 36 pct. højere end i samme kvartal sidste år. Topchef i SAS, Rickard Gustafson, peger på nye inititativer og loyalitet fra forretningsrejsende som en af årsagerne.

»Jeg er meget tilfreds med at se, at alle vores forsøg på at gøre livet lettere for de forretningsrejsende faktisk bærer frugt,« siger han.

Han fremhæver et stigende antal af Eurobonus-medlemmer og gode tilbagemeldinger fra kunderne som en indikator på de rejsendes loyalitet. Rickard Gustafson understreger, at de forretningsrejsende er SAS hovedfokus.

»Vi tror på, at vi har fundet den opskrift, der virker. Vi vil gå længere ad det spor og investere yderligere i det kundesegment. Det positive resultat er en lejlighed til at være endnu mere aggressive med nye initiativer. Vi har et serviceniveau, netværk og tidsplan, som passer til lige netop forretningssegmentet, og det er også dem vi forsøger at tale til, når vi udvider vores ruter og lancerer et nyt loungekoncept,« siger Rickard Gustafson.

Der er tale om tre nye ruter fra Skandinavien til Californien og en til Hong Kong. Derudover vil SAS introducerer cafelounges i mindre lufthavne.