Forbrugerkæmpe sælger over markedets forventninger

Forbrugervaregiganten Unilever formåede i sit andet kvartal af 2015 at levere en underliggende vækst, der var noget stærkere end forventningen blandt de analytikere, der følger selskabet.

Foto: JOHN THYS.
Læs mere
Fold sammen

Unilever, der sælger dagligdags produkter under mærker som blandt andre Knorr og Rexona, præsterede i andet kvartal en underliggende salgsvækst på 2,9 pct. Det var lidt over forventningen i analytikerkorpset, der havde regnet med en vækst på 2,5 pct., fremgår det Bloomberg News.

Omsætningen lød i første halvår på 27 mia. euro, hvilket var en smule bedre end de 26,8 mia. euro, der var ventet i markedet.

Især salget i Latinamerika skal have bidraget til den positive udvikling i andet kvartal, rapporter Bloomberg News.

Unilever har i øvrigt fået et dansk islæt, idet A.P. Møller-Mærsks topchef, Nils Smedegaard Andersen, blev valgt ind i bestyrelsen i år.