Fokus bag stærk vækst på top og bund i GN Audio

Foto: HEINZ-PETER BADER

GN Groups headset-division, GN Audio, klarede sig bedre end ventet i andet kvartal, og ifølge divisionens administrerende direktør, René Svendsen-Tune, er udviklingen et resultat af det fokus, som er skabt gennem strategi.

- I 2. kvartal 2017 fortsatte vi med at levere stærke resultater på tværs af regioner og kanaler i forlængelse af vores 2017-2019-strategi. Vores stærke momentum er resultatet af vores utrættelige indsats for at være på forkant med konkurrencen gennem fokus på innovation, kommercialisering og vores ansattes ekspertise.

- Jeg er meget tilfreds med, at vores fokus har ført til både stærk toplinje og bundlinje vækst, siger René Svendsen-Tune i GN Groups regnskab for andet kvartal.

GN Audio omsatte i andet kvartal for 978 mio. kr., mens analytikerne til sammenligning ventede en omsætning på 937 mio. kr. ifølge estimater indsamlet af Ritzau Estimates. I andet kvartal sidste år omsatte divisionen for 824 mio. kr.

GN Audios driftsresultat (EBITA) blev 168 mio. kr., mens EBITA-marginen dermed landede på 17,2 pct. Det skal sammenlignes med analytikernes forventninger om et driftsresultat (EBITA) på 140 mio. kr. samt en margin på 14,9 pct.

I andet kvartal 2016 realiserede GN Audio et driftsresultat (EBITA) på 115 mio. kr. og en EBITA-margin på 14,0 pct.

Den organiske vækst hos GN Audio blev i april, maj og juni 12 pct. mod ventet 6,9 pct. blandt analytikerne og 9 pct. i andet kvartal sidste år.