Føtex får Netto-mand som ny direktør

Supermarkedskæden Føtex henter sin nye kædedirektør hos Netto International.

Varehuskæden Føtex får ny direktør, der har rødder i discountkæden Netto. Fold sammen
Læs mere

Varehuskæden Føtex får ny direktør, der har rødder i discountkæden Netto. Dansk Supermarked Group, som både Føtex og Netto er en del af, har fredag offentliggjort, at valget, til den snart ledige direktørpost, er faldet på Thor Jørgensen.

Tidligere har Thor Jørgensen besat stillinger som Chief Operating Officer i Netto International, og inden han blev hentet til Dansk Supermarked Group i januar 2014, arbejdede han en årrække hos Boston Consulting Group.

CEO i Dansk Supermarked Group, Per Bank, er sikker på, at Thor Jørgensen er den rette mand til at stå i spidsen for Føtex.

»Vi har set nærmere på en lang række kandidater, såvel i Danmark som i udlandet. Undervejs stod det klart for os, at vi havde klargjort den rette kandidat inden for vores egen organisation. Thor Jørgensens stærke analytiske og strategiske baggrund vil supplere koncernens executive committee godt, samtidig med at han har evnerne til at lede Føtex sikkert videre i kædens udvikling og tage Føtex til det næste niveau,« siger Per Bank.

Selv ser Thor Jørgensen også frem til at tiltræde i stillingen ved månedens udgang.

»Føtex’ udgangspunkt er utrolig stærkt med mange fantastiske kvalitetsfødevarer, højt serviceniveau og et sortiment inden for nonfood og tekstil, som ingen andre supermarkeder matcher. Jeg glæder mig meget til sammen med resten af Føtex-teamet, det er en udfordring, jeg går til med en stor portion gejst og energi,« siger Thor Jørgensen.

Thor Jørgensen overtager efter Mette Maix, der senere på året tiltræder funktion i anden virksomhed. Mette Maix forlader en kæde i bedre form, end da hun overtog den for 3,5 år siden.