FLS ser ny division som næststørst på omsætning

Ingeniørkoncernen FLSmidths nye division, Product Companies, tegner til at blive den næststørste af koncernens fire divisioner målt på omsætning, mens Customer Service indtager førstepladsen.

CEO i FLSmidth Thomas Schulz. Fold sammen
Læs mere
Foto: Christian Liliendahl
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Det fremgår af de beregnede regnskabstal for de fire divisioner - der først er en realitet per årsskiftet - som koncernen offentliggjorde i forbindelse med kapitalmarkedsdagen i Valby torsdag.

Product Companies havde - pro forma - en omsætning på 1349 mio. kr. i årets tredje kvartal sammenlignet med omsætningstal på 1217 mio. kr. i den nye Minerals-division og 750 mio. kr. i Cement, men altså mod 2024 mio. kr. i Customer Services.

Driftsoverskuddet på EBIT-niveau i de fire divisioner var i tredje kvartal pro forma: 169 mio. kr. i Product Companies, 24 mio. kr. i Cement, minus 72 mio. kr. i Minerals og 247 mio. kr. i Customer Services.

Ved præsentationen af de fire divisioner beskrev topchefen i FLSmidth, Thomas Schulz, Cement- og Minerals-divisionerne som cykliske projektdivisioner, hvor udfordringen er risiko-management og projekt-management.

- Det er divisioner, vi nødvendigvis må have. Ellers fik vi problemer med vores Costumer Services og Product Companies-divisioner, konstaterede Thomas Schulz.