Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
Over en million danskere har allerede taget Mobilepay til sig, men tilstrømningen til Danske Banks mobile betalingsløsning ser ikke ud til at stoppe.
Ifølge Dagbladet Børsen viser en rundspørge blandt danske bankkunder, at Danske Bank kan se frem til at få yderligere 300.000 kunder med på bølgen, og det vil få antallet af Mobilepay-brugere op på 1,6 millioner.
At tilstrømningen til Mobilepay ikke er forbi glæder Mark Wraa-Hansen, der er chef for mobile divisionen i Danske Bank. Han mener ikke, det er urealistisk at nå op på 1,6 millioner brugere.
»Det er ganske glædeligt. Vi er ganske optimistiske på vegne af Mobilepay, der bliver ved med at overgå vores egne forventninger,« siger han til Dagbladet Børsen.
Analyse Danmark står bag Bankanalysen, som er en rundspørge blandt over 5000 danske bankkunder. Ifølge undersøgelsen forventer hver tredje dansker at tage Mobilepay i brug i løbet af det næste år. Til sammenligning forventer 11 procent af de adspurgte at anvende konkurrenternes betalingsløsning Swipp i løbet af det næste år.
Områdedirektør i Sydbank Niels Skyldvad, som sidder i en politisk styregruppe i Swipp-konsortiet, siger til Børsen, at Swipp til efteråret vil lancere en kendskabskampagne. Indtil videre har 370.000 danskere aktiveret Swipp, og med kampagnen er håbet at ramme 600.000 i år og 1 million næste sommer.
De to konkurrenter kæmper også om erhvervskunder, og her har Mobilepay også overtaget med omkring 800 små erhvervsdrivende, som bruger app'en. Men det er ikke kun de små, som kan se fordelen i at tilbyde kunderne betaling via en app. Blandt andet har Netto og Føtex indgået et samarbejde med Danske Bank om at bruge Mobilepay.