Flere firmaer sms’er til kunderne

Virksomheder bruger i stigende grad sms-udsendelser til markedsføring af deres produkter.

Foto: Colourbox.
Læs mere
Fold sammen
De tikker ind på kunderne mobiltelefoner. Budskaber om nye produkter, der netop passer til den enkelte ud fra parametre som interesser, køn alder eller geografi. Sms-beskederne bliver i stigende grad brugt i forbindelse med markedsføring i de danske virksomheder.

Sådan lyder det fra bureauet Come & Stay, hvis beregninger vurderer, at dobbelt så mange danske virksomheder i forhold til for blot et år siden netop vælger at benytte sms-markedsføring.

Her peger nordisk direktør Anders Hartmann da også på, at virksomhederne er blevet bedre til at håndtere den mobile platform til markedsføring.

- Vi er blevet bedre til at målrette kampagner, så indholdet er relevant i forhold til den enkelte brugers interesser. Samtidig er det vigtigt, at brugeren ikke skal skifte til eksempelvis nettet for at foretage yderligere, men kan foretage alt via mobilen. Det betyder, at responsraten forbedres væsentligt, fordi reklame og responsmulighed er i samme medie, siger Anders Hartmann i en meddelelse.

En millon kan nås

Også hos mediebureauet MediaCom peger mobile director Steffen Krabbenhøft, at stærkere tekniske platforme har øget responsraten på sms-kampagner. Og han vurderer, at flere en million danskere vil kunne nås med mobil markedsføring i 2009

- Vi må konstatere, at slutkunderne er parate og virksomhederne er parate. Nu er det op til os at være bedre til at udnytte mobilmediet og rådgive virksomhederne om den bedste form for markedsføring af netop deres produkter og services, siger Steffen Krabbenhøft i en meddelelse.

asa