Fladskærmsproducenter tror på ny optur

Efter et ordentligt dyk sidste år og nok en nedgang i år gør producenterne af fladskærms-tv sig klar til, at flere fremover skal skifte skærmen ud.

Ambilight er Philips' særkende på fladskærmsområdet. Her sendes farvet lys, der matcher det aktuelle billede, ud fra tre eller fire sider af skærmen for at skabe en for øjnene blød overgang til det rum, som fladskærmsfjernsynet står i. Lysteknologien bliver et slagnummer for Philips i år. John Macdougall/AFP/Ritzau Scanpix

Selv om salget af fladskærmsfjernsyn igen i år står til at falde betydeligt i Danmark, har tv-producenterne forventning om, at der snart igen bliver skruet op for nyindkøbene.

Derfor er de alle i færd med at køre sig i stilling til, at de danske forbrugere skal have udskiftet fladskærmen med en nyere model – og det er der lige nu god mulighed for at gøre til bedre priser end ellers på grund af konkurrencen.