Fitting Specialisten fik succes med tidlig e-handels-strategi

Der er ingen grund til at tøve: Kom i gang med e-handel, lyder rådet fra Finn Roy, der direktør og medstifter af Fitting Specialisten.

Direktør Finn Roy med et beskedent udvalg af de 40.000 varer, Fitting Specialisten fører i sit katalog. PR-foto
Læs mere
Fold sammen

»Kom i gang.«

Så kort formulerer Finn Roy sit råd om e-handel. Han er direktør og medstifter af 21-årige Fitting Specialisten, der råder over 40.000 produkter inden for armaturer, rør­fittings og lignende til 5.000 kunder i industrien.

Derfor er det en fordel at starte tidligt, og allerede tilbage i slutningen af 1990erne lancered­e Fitting Specialisten hjemmesiden fittings.dk.

»For fem år siden lavede vi vores webshop, og 25 procent af vores omsætning kører nu online,« fortæller Finn Roy.

Trafiktallet for hjemmesiden er imidlertid højere og stadig vækst, hvilket indikerer, at mange kunder besøger hjemmesiden, før de bestiller varer for eksempel ad anden vej, som mail. Et af kendetegnene ved e-handelsløsningen er en jævn strøm af nyt indhold til kunderne

»Vi går efter at opdatere siden hver 14. dag med nye informationer og produkter. Det er jo en kæmpe fordel i forhold til vores salgskatalog, som vi stadig laver en gang om året,« fortæller Finn Roy, der konstaterer, at udenlandske kunder også har fundet frem til firmaet:

»Vi har åbnet en svensk hjemmeside og er på vej i flere andre markeder. Vi vil ansætte nye folk og i det hele taget putte flere penge i området.«

Firmaet bruger også teknologi i lager­funktionerne, hvor et robotsystem til ti millioner kroner har betalt sig ved at reducere omkostninger og forbedre leveringskvalitet.