Fitness World starter priskrig med nyt koncept

Danmarks største fitnesskæde, Fitness World, søsætter i september lavpriskæden Urban Gym, der med et medlemskontingent på 99 kr. om måneden åbner for en priskrig i branchen, hvor iværksætter Rasmus Ingerslev, ligeledes i september, med åbningen af Repeat introducerer et nyt koncept.

Steen Albrechtslund, administrerende direktør i Fitness World (venstre). Fold sammen
Læs mere

Det skriver Børsen.

Planen for Urban Gym er et New York-inspireret fitnesskoncept, der ingen badefaciliteter, holdtræning eller reception har, og hvor man skal bruge en app for at komme ind. I første omgang åbner Urban Gym fem centre fordelt i København, Odense, Viborg og Aarhus.

Ifølge Steen Albrechtslund, administrerende direktør i Fitness World, er lavprissegmentet en del af fremtiden i fitnessbranchen. En fremtid som Fitness World altså gerne ser sig som en del af via det nye selskab, der kommer til at fungere som en selvstændig enhed uden adgang med et Fitness World-medlemskort.

»Lavprissegmentet kommer til at drive væksten i markedet over de næste ti år. Det er tendensen i både USA og England. Hvis vi ikke laver det her koncept, ville nogle andre komme og tage markedet«, siger Steen Albrechtslund til Børsen.

I September går Rasmus Ingerslev, der blandt andet tidligere har været med til at starte Fitness.dk, atter ind i branchen med åbningen af Repeat, som med høj musik, dæmpet lys og en medlemspris på 39 kr. om ugen skal tiltrække unge kunder med en form for natklubstemning.