Fire løsninger til fire størrelser

Print i alle størrelser. Der er forskel på virksomheder og derfor tilbyder Brother fire forskellige løsninger, der tager udgangspunkt i administration af print.

Japanske Brother tilbyder flere forskellige løsninger, når det gælder administration af printere i et netværk. Som det også gør sig gældende hos konkurrenterne, er de enkelte løsninger fordelt på størrelsen af virksomhederne.

Ifølge teknik- og servicechef, Arne Helbrønd, kan man groft sagt dele Brothers løsninger op i fire konkrete værktøjer.

Er der tale om et mindre kontor med én til fem medarbejdere, vil man typisk benytte sig af et ikon i højre hjørne på skærmen. Det vil automatisk blive lagt på pc'en, når driveren er installeret. Hvis der opstå problemer med printeren, vil ikonet lyse op.

Har vi derimod med en virksomhed at gøre, der har ti til 20 medarbejdere, vil man typisk udpege én person til at administrere virksomhedens printere. Der følger et stykke software med printeren, der sender en mail til administratoren, når der opstår en situation, som vedkommende skal tage sig af. Det kan være tonere, der skal skiftes, papirstop eller fejlmeldinger.

Alle printere på én gangHar virksomheden flere end tyve personer ansat, vil der almindeligvis være en eller anden form for it-ansvarlig. Her tilbyder Brother et overvåningsprogram, hvor den it-ansvarlige kan holde øje med alle virksomhedens printere på én gang. Her vil pågældende kunne se, hvor det halter med tonere og samtidig vil han blive gjort opmærksom på, om der er dele af printeren som bør skiftes.

- Der vil altid være ting i en printer, som har en vis levetid og derfor bør skiftes, før de går i stykker. Vi kan foruddefinere, hvornår printeren vil meddele, at en specifik del bør skiftes, siger han.

Et eksempel er varmehjulet, som typisk skal skiftes efter 100.000 print.