Hvis Danmark skal klare sig i konkurrencen om turisterne, kræver det nytænkning, mener manden der står bag opførelsen af Nordeuropas største feriecenter tæt på København.
Portræt af dansk-canadieren Bjarne Bøgh Jensen, der sammen med konen Marianne er på besøg i København i forbindelse med planerne om forretningsmandens nye ferieresort i Kildedal nær Måløv.
Fold sammen
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
I Danmark har vi længe haft en lidt for romantisk forestilling om, hvad turisterne efterspørger,” siger Bjarne Bøgh Jensen, ejer af feriekoncernen Dayz Resorts.Økonomisk krise er ingen hindring for at sætte nye, store projekter i værk. Tværtimod. Ifølge Bjarne Bøgh Jensen er krisetid det ideelle tidspunkt til at sætte nye projekter i værk.
”Gør man det på toppen, er det tit, at det ender i kriser, så det ser jeg som udgangspunkt ingen problemer i. Det er sådan set bedst at sætte nye projekter i gang, når man er relativt tæt på bunden. Så mener jeg, at der er lidt større sikkerhed for, at det nok skal gå,” siger Bjarne Bøgh Jensen.
Det nye feriecenter Dayz Kildedal ved Måløv nordvest for København forventes færdigt i løbet af de næste 3-7 år. Opførelsen sker etapevis i takt med finansieringen. Den samlede pris er fire milliarder kroner.
Bjarne Bøgh Jensen, der bor i Calgary i Canada, mener, at moderne turister først og fremmest efterspørger oplevelser og nærheden til en metropol.
Læs interviewet med Bjarne Bøgh Jensen i Business Søndag.