FCK vil sætte kvindefodbold på lystavlen med tocifret millionbeløb - kun spillerne mangler: »Det bliver stort« 

FC København har landet en historisk sponsoraftale med Adidas, Carlsberg og Planet Nusa, som sender klubben ind i et eksklusivt selskab. Det er appelsinen i turbanen, der skal gøre kvindefodbold populær, lyder det. 

Jacob Lauesen, der er direktør i Parken Sport & Entertainment, er nu klar til at sætte kvinderne på lystavlen i Parken, efter at flere sponsoraftaler er i hus. Udover Carlsberg og Adidas har selskabet indgået en sponsoraftale med sportstøjfirmaet Planet Nusa, der her er repræsenteret af stifterne Mille Skat Jensen (th.) og Kristine Esmer.  Liv Latricia Habel

FCKs kvindehold skal spille sin første kamp om tre måneder. 11 spillere skal løbe ind på banen, men papiret foran Parken-direktør Jacob Lauesen er blankt.

Klubben har ikke skrevet kontrakt med én eneste spiller.