Fastspeed halvt i mål efter fem måneder trods konkurrenters benspænd

Internetleverandøren, som vil ruske op i det danske marked ved at sælge bredbånd til halv pris, har rundet 10.000 kunder og møder nu også interesse blandt virksomheder. Men det er svært at få adgang til de net, som Fastspeed skal bruge. De store har interesse i at begrænse konkurrencen, siger analytiker.

Topchef i og medstifter af Fastspeed, Jens Raith, er stolt af, at TDC allerede har følt sig presset af konkurrencen fra det nye selskab og har valgt at sænke sine abonnementspriser. Foto: Fastspeed

Efter blot fem måneder på banen er Danmarks nyeste bredbåndsudbyder halvt i mål til at begynde at tjene penge, men selskabet oplever, at konkurrenterne spænder ben. For det er stadig for svært at få adgang til de kabel-TV- og fiberledninger, som går ud til danskernes hjem, og myndighederne er ikke hurtige nok til at give en hjælpende hånd.

»Jeg er ret imponeret over, at vi nu har rundet 10.000 kunder så hurtigt og samtidig har formået at sætte en ny agenda på det danske bredbåndsmarked. Vi har tydeligvis ramt noget, som kunderne vil have, og nu har selv TDCs YouSee, Fullrate og Hiper sænket priserne med henholdsvis 100 og 50 kroner om måneden, hvor de i starten af i år hævede priserne med henvisning til TDCs behov for investeringer,« siger Jens Raith, administrerende direktør for Fastspeed.