Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
Den Silkeborgbaserede fabrikant af arbejdstøj og sikkerhedssko Mascot har indledt et omfattende sponsorsamarbejde med Silkeborg IF Invest A/S. Ikke alene står Mascot i de næste år som klubbens hovedsponsor. Fremover vil også Silkeborg Stadion hedde MASCOT PARK.
Det oplyste parterne onsdag eftermiddag ved en pressemøde på Silkeborg Stadion.
- Vi har haft en meget positiv dialog med Mascot om hovedsponsoratet i et stykke tid, og vi er glade for og stolte af, at vi i dag kan præsentere et lokalt forankret hoved- og stadionsponsorat. Vi har at gøre med en i forvejen mangeårig samarbejdspartner, der med sine ambitioner, resultater og sunde værdier er et perfekt match for os i Silkeborg IF, siger adm. direktør Kent Madsen fra Silkeborg IF Invest A/S.
Den lokale stolthed
Hos Mascot International A/S er der ligeledes stor begejstring over aftalen, som i første omgang løber til slutningen af 2013:
- SIF er den lokale sportslige stolthed, Vores superligahold. Det er glædeligt, at vi har muligheden for at støtte op omkring klubben, og vi glæder os meget til samarbejdet i de næste år. Hos SIF får man forhåbentlig nu den fornødne arbejdsro, og hos Mascot får vi en professionel og visionær samarbejdspartner, lyder kommentaren fra adm. direktør Michael Grosbøl, Mascot International A/S.
Prisvindende familievirksomhed
Han blev i 2009 kåret som Midtjyllands bedste ejerleder i den tilbagevendende konkurrence "Årets Ejerleder" arrangeret af blandt andre ErhvervsBladet og foreningen Ejerlederne. Mascot er stiftet af Michael Grosbøls forældre, og har især under sønnens ledelse de seneste syv år opnået stor international vækst med blandt andet en helt ny fabrik i Vietnam.
Sidste år modtog virksomheden desuden den europæiske pris som ’Markedsleder inden for produktkvalitet’ blandt 700 europæiske producenter af arbejdstøj.
Stolthed og inspiration
Om baggrunden for at træde ind i sportens verden, peger Michael Grosbøl på muligheder i alle led af virksomheden:
- Da SIF stod uden hovedsponsor var det oplagt for os at springe til, og vi er meget stolte over fremover at lægge navn til byens stadion. Samtidig ser jeg mange muligheder i samarbejdet, og jeg håber og tror, at både SIF, vores kunder og vores ansatte vil motiveres af samarbejdet, siger han.
Aftalen mellem Mascot og SIF løber som minimum til udgangen af 2013.