Facebookhædrer danskeFalcon.io

Danske Falcon.io har fået en pris af Facebook for at have det bedste redskab til ”Personalized Marketing at Scale”. Især vækstvirksomhedens arbejde med detailkæden Tiger ligger til grund for prisen.

Ulrik Bo Larsen Falcon
Læs mere
Fold sammen

Ud af flere end 150 kandidater har den danske vækstvirksomhed Falcon.io vundet Facebooks »Innovation Spotlight Awards«. Det er første gang, at en dansk virksomhed bliver hædret af verdens største sociale medie.

En af årsagerne til valget af Falcon.io er deres arbejde med den danske detailkæde Flying Tiger Copenhagen (i Danmark bare kendt som Tiger).

Falcon.io har hjulpet dem med at øge deres online fanskare med 32 pct. i første halvdel af 2016, og samtidig er de blevet langt bedre til at segmentere kundedata, så personlig dialog med kunder er blevet mulig globalt.

»En af de største udfordringer for enhver detailhandel er at forstå kunderne og hele deres købsrejse. Falcon har gjort det muligt at bygge bro mellem vores kunders sociale og offline identiteter,« siger Klaus Vemmer, Head of Global Marketing hos Flying Tiger Copenhagen.

Siden Flying Tiger Copenhagen begyndte at anvende Falcon.io, har de holdt svartiden på under 24 timer ved kundehenvendelser og indekseret over 128.000 kundeprofiler – et tal, der stiger med 800 om ugen. Det betyder flere skræddersyede henvendelser til kunderne.