Facebook vil bruge milliarder på tv-serier i kampen mod HBO og Netflix

Facebook, der primært er kendt for sit sociale medie, vil til at producere eget videomateriale og deriblandt tv-serier, skriver svenske Dagens Industri med henvisning til en artikel fra Wall Street Journal.

Foto: Regis Duvignau.
Læs mere
Fold sammen

Facebook, der primært er kendt for sit sociale medie, vil til at producere eget videomateriale og deriblandt tv-serier, skriver svenske Dagens Industri med henvisning til en artikel fra Wall Street Journal.

Ifølge det amerikanske medie skal Facebook være villig til at bruge omkring 1 mia. dollar, eller 6,2 mia. kr., på at producere indholdet, som skal tage kampen op med HBO og Netflix, der i forvejen sidder tungt på markedet for streaming og tv-serier.

En kilde fortæller til Wall Street Journal, at den endelige investering, som afgøres af, hvor godt det går med satsningen, vil kunne have tjent sig selv hjem allerede i løbet af 2018.

Det er ventet, at satsningen vil give øgede indtægter og et nyt vækstområde for Facebook, som prøver at modvirke den forventede nedgang i sin kerneforretning.

Ifølge Dagens Industri har Facebook ikke ønsket at kommentere historien over for Wall Street Journal.

/ritzau/FINANS