Få tilbud direkte på din mobil, når du går i byen

Ny app sender tilbud og annoncer målrettet til dig, mens du går rundt i byen

Ny app sender tilbud målrettet til dig på din mobil. Fold sammen
Læs mere
Foto: Thomas Lekfeldt

Du går rundt i byen, og det er ikke til at overskue, om du skal stoppe på den ene eller den anden restaurant, men måske et godt tilbud direkte til din smartphone kunne hjælpe dig med at vælge. Sådan fungerer ny app, der målretter reklamer og annoncer direkte til dig baseret dine interesser.

»Vores brugere kan jo selv gå ind og definere, hvilke interessegrupper de har. Der er ikke ret mange, der bryder sig om at blive forfulgt af Zalando, så her hos os vender vi den om, så det bliver på brugerens præmisser,« siger Jakob Kargaard, direktør i CATSJ.

App’en, CATSJ, benytter dine valgte segmenteringer og geolokation til at pushe dig tilbud, som er målrettet til dig og dine interesser.

»Du kan vælge dine interesseområder ud fra tolv overordnede grupperinger, der så er med til at bestemme, hvilke tilbud du får,« uddyber Jakob Kargaard.

På restaurant Rustik i Næstved har man haft stor succes med at annoncere om tilbud på CATSJ til potentielle kunder i Næstved og omegn.

»Jeg behøver ikke at lokke nogen til at læse avisen for at se, hvilke tilbud vi har, hvis de er i nærheden af min butik, så får de tilbuddene helt automatisk,« siger Jacob Larsen, der ejer Rustik.

Meget høje klikrater

Folkene bag den nye app mener at have knækket koden til digital annoncering, ideen er simpel: I stedet for at skyde med spredehagl og forsøge at ramme bredt med en kampagne eller annonce, målrettes annonceringen den enkelte bruger eller potentielle kunde.

En analyse, som folkene bag app’en har lavet, af de 100 første kampagner viser en gennemsnitlig klikrate på hele 11,3 pct. Kampagnerne er kendetegnet ved, at de er segmenteret bestemte geografisk område, brugernes demografi og interesser.

En tendens man kan nikke genkendende til hos virksomheder Netbooster, der laver digital marketing for forskellige virksomheder:

»Vi kan simpelthen bare se, at man CATSJ rammer vi mere plet i forhold til målgruppen, og det kan vi jo se ved, at de leverer nogle rigtigt gode konverteringsrater - altså at de brugere, der er inde og se vores kampagner, de gør også brug af vores kampagner,« siger Anne Pedersen Affiliate Manager hos Netbooster.

Ekstra gulerod for brugeren

Som om det ikke var nok at modtage tilbud direkte målrettet til dig på din smartphone, kan du også tjene point ved at interagere med tilbuddene, points, der kan veksles til kontanter eller doneres til velgørenhed.

Hvorfor er pointsystemet nødvendigt?

»Unge brugere, som vi har mange af, der måske er på SU, synes, at det er superfedt, at man kan supplere SU’en med op til 100 kroner om måneden for bare at røre en finger - for det er jo sådan set det eneste, de skal. Så jeg tror også, at det er lidt afhængigt af, hvor man er i sit liv, om vil modtage pengene eller donerer dem til velgørenhed,« svarer Jakob Kargaard.

Direktøren vil ikke offentliggøre det samlede antal brugere, men siger:

»Vi har rigtig meget trafik.«