Et mobilselskab mindre: Telenor sammenlægger brands

Fra midten af februar er der et mindre teleselskab at vælge imellem. Telenor lægger Bibob i graven.

Foto: Søren Svendsen. ccc
Læs mere
Fold sammen

Som danskere er vi efterhånden vant til et hav af brands på det danske telemarked, men nu er der snart et mindre.

Brandet Bibob, der i sin tid blev stiftet af teleiværksætteren Frank Rasmussen, ryger nu endeligt til de evige jagtmarker. Det fortsættende brand bliver CBB, der blev etableret af Peer Kølendorf og Michael Moesgaard under navnet Club Blah Blah i 2000.

Telenor vælger fra 22. februar at sammenlægge Bibob og CBB, hvilket mest alt lyder som en kosmetisk øvelse. Allerede i dag deler de to brands fælles platform til kundeservice og IT, og de bruger begge Telenors netværk.

Alle Bibob-kunder får deres nuværende prisplaner med over til CBB.

»Vi er på en strategisk rejse for at forenkle hele Telenor, så det bliver så enkelt som muligt for kunderne at handle med os og så enkelt som muligt for os selv at drive forretning,« siger Telenors adm. direktør Jesper Hansen ifølge en pressemeddelelse.

Bibob-kunderne modtager torsdag en mail med information om den forestående ændring, fortæller Telenor. Ingen Bibob-kunder skal skifte SIM-kort i forbindelse med navneskiftet, og de vil fra 22. februar kunne logge ind på CBB’s hjemmeside med samme brugernavn og password, som de i dag benytter hos Bibob.

Telenor købte CBB i 2004 og Bibob i 2009, og lige siden har integrationen været i gang. CBB/Bibob fortsatte som selvstændigt Telenor-datterselskab indtil 2012, hvor CBB/Bibob blev lagt ind under Telenor.

I en årrække havde CBB/Bibob adresse i Rødovre, inden man i 2013 flyttede ind hos Telenor på Frederikskaj i København. CBB og Bibob har alle årene brugt Telenors mobilnetværk.