Erhvervsbladet tilfreds med oplag på 30.000

Fra 93.000 gratis eksemplarer til 30.000 betalende abonnenter. Det er rutsjeturen for Erhvervsbladet, der betegner udviklingen som en kæmpesucces.

Erhvervsbladet har nu afsluttet første fase i en kampagne, der skal sikre avisen en fremtid som betalt dagblad efter en kraftig reduktion ved årsskiftet af den statslige støtte til avisdistribution.

ErhvervsBladets hverdagsoplag vil primo februar være på ca. 30.000 .

"Siden kampagnen begyndte den 9. november har vi fået stor positiv respons fra vores læsere, der godt forstår, at vi nu må bede om 495 kr. om året for at sikre den daglige leverance af ErhvervsBladet i firmaet eller på privatadressen," siger Erhvervsbladets chefredaktør, Carsten Steno i en pressemeddelelse.

Han er tilfreds med det foreløbige resultat af kampagnen, der nu fortsætter i 2. fase, som strækker sig frem til sommerferien.

Inden kampagnen begyndte i november bad ErhvervsBladet sine læsere om at opdatere deres abonnementsdata. Det gjorde 55.000 læsere.

"Det er blandt disse læsere, vi kunne forvente positiv respons. Og det har vi i høj grad fået, påpeger Carsten Steno.

Erhvervsbladets salgsdirektør Henning Andersen tilføjer, at Erhvervsbladet i sin fornyede udgave med den store torsdagssektion, Erhvervsbladet Max, er blevet godt modtaget af annoncører.

Erhvervsbladet, som konkurrerer med Børsen, skal have en klar profil som de mindre- og mellemstore virksomheders blad. Og den retning fortsætter bladet med.

Det er Det Berlingske Officin, der ejer Erhvervsbladet, og officinets økonomi er sat under lup med 350 nedlagte stillinger over de kommende to år og ansættelsesstop i koncernen.

Men det kommer Erhvervsbladet ikke til at mærke, vurderer Carsten Steno, der understreger overfor Børsens Nyhedstjeneste, at bladet nyder en position som fredet i klasse A.