Er det her verdens mest skræmmende reklamefilm?

Der er humor og charme i denne reklamefilm for Sonys PlayStation 3, men mest af alt er det skræmmende, når en mandebaby sendes på en tur ud i den rå virkelighed.

Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Er det en mand med en babys ansigt, eller er det en baby i en mands krop?

Den foruroligende overvejelse blokerede en smule for budskabet i denne reklamefilm for Sonys Playstation 3, da overtegnede så den første gang.

Filmen er udarbejdet af Del Campo Nazca Saatchi & Saatchi, der hører hjemme i Argentina, og der er nok ingen tvivl om, at hensigten – som det også fremgår af filmens tagline – er, at man skal ”live in a state of play”.

Vi er i filmen vidne til, at en forvirret mandebaby går gennem dagliglivets strabadser. Han leger med barberskum, en kvindelig kollegas ørenring, og han fniser, da han leger med sin bils fjernstyrede låsefunktion. Endelig græder han som – nåja – et spædbarn, da en lille hund gør aggressivt af ham.

Han ser faktisk ud til at have det ret elendigt, så selvom reklamefilmen absolut både rummer humor og charme, så er det, der gør den til noget specielt, at skaberne forsyner mandebabyen med et urovækkende følelsesliv.

Reklamefilmen er at finde på det amerikanske medie Adfreaks liste over de 30 mest skræmmende reklamefilm i 2010, hvor den indtager en andenplads.

Se filmen her: