Endnu en hurtigløber runder 100.000 bredbåndskunder

Hiper under TDC-selskabet Nuuday runder milepælen få uger efter sin nærmeste konkurrent. De aggressive selskaber har held med at kapre kunder, og jagtmarken bliver ikke mindre i de kommende år trods økonomisk krise.

Den kraftige udrulning af hurtige fibernetforbindelser har hjulpet TDC-/Nuuday-selskabet Hiper et godt skridt frem mod det hidtidige mål. Thomas Breinstrup/Berlingske

Der var én. Nu er der to. Og der er 100.000 hos dem begge.

Bredbåndsselskabet Hiper, der som det første herhjemme i 2015 for alvor kastede sig over at sælge rene internetforbindelser til danskerne og i november 2018 blev opkøbt af TDC for et større, tocifret millionbeløb, har netop rundet 100.000 kunder – et halvt år før ventet. Det samme antal nåede den tre et halvt år gamle hovedkonkurrent Fastspeed lige op til jul. Begge har slået sig op på hurtigst mulige forbindelse til lav pris, og de napper stadig flere kunder, efterhånden som de får adgang til at kunne sælge bredbånd over landets mange fibernet.