Egmont udfordrer DBA og Lauritz.com

Mediehuset Egmont indgår et partnerskab med den danske online-handelsplads Everclassic. Nu vil Egmont tage kampen op branchens største spillere.

Foto: Torben Christensen. Egmont udgiver mere end 700 blade og magasiner. Nu føjer medievirksomheden en digital markedsplads til samlingen.
Læs mere
Fold sammen

Egmont bliver medejere af den danske digitale markedsplads Everclassic.com, hvor brugere kan købe og sælge møbler, brugskunst og design.

Mediehuset har investeret et ukendt beløb i Everclassic, som blev lanceret for knap ét år siden. Sammen håber de nye partnere, at de kan udfordre Lauritz.com og DBA, som i øjeblikket er landets største digitale handelspladser.

”Vi synes, at konceptet bag Everclassic.com er rigtigt, og vi ser fine muligheder i et samarbejde. Ikke mindst fordi de to hovedkræfter bag sitet er stærke iværksættere med gode ideer, som matcher vores brands,” siger digital direktør hos Egmont Publishing, Peter Schrøder.

Han fortæller, at investeringen skal ses i lyset af, at interessen for indretning er stigende blandt danskerne.

»Klassisk design og brugskunst er områder, som er meget hot i øjeblikket. Vi ved, at folk efterspørger brugte klassikere.«

Everclassics koncept går ud på at give både private og professionelle brugere mulighed for at oprette et mindre antal annoncer gratis, hvorefter det kræver betaling. Websitets direktør og stifter Rasmus Warnke Nørregaard er stolt over at få Egmont med på holdet.

”Vi har ikke kun fået tilført kapital, men også et hold af dedikerede samarbejdspartnere. Sammen kan vi videreudvikle vores forretning og gøre Everclassic.com til Danmarks foretrukne sted at handle møbler, kunst og design,” siger Rasmus Warnke Nørregaard, som i øjeblikket medvirker i TV2-programmet Sæt pris på dit hjem.

Hos Egmont forventer man, at Everclassic vil blive koblet tæt sammen med Alt for Damerne, BoligLiv og andre udgivelser, som beskæftiger sig med design. Bliver Everclassic en succes herhjemme, vil der ikke gå længe, før »websitet skal internationaliseres og prøves frem i andre lande,« fortæller Peter Schrøder.

Tidligere har Egmont Publishing herhjemme investeret i e-butikken Med24. Den er siden udvidet til Sverige og Norge.