Efter Berlingskes artikel om farlige køkkenskabe: Nu advarer HTH kunderne

Køkkenfirmaet HTH informerer nu kunder om risikoen for, at deres køkkenskabe falder ned fra væggen.

Rune Stephansen, HTH Fold sammen
Læs mere
Foto: PR-foto

Klikker du dig til morgen ind på HTHs hjemmeside, er det første du som kunde møder et gigantisk rødt banner, der advarer om faren for nedfaldne køkkenskabe.

Det drejer sig helt konkret om, at en bestemt type af HTHs køkkenskabe i syv tilfælde er faldet ned fra væggen hos kunderne.

Advarslen kommer efter, at Berlingske Business har beskrevet, hvordan HTH har været opmærksom på problemet i knap et år men nølet med at informere kunderne om faren.

I fredags sagde administrerende direktør Rune Stephansen ellers direkte til Berlingske, at køkkenfirmaet netop fravalgte at informere kunderne på hjemmesiden men i stedet ville sende breve ud til de adresser, der havde det pågældende køkkenskab.

»Vi har fravalgt det,« sagde administerende direktør Rune Stephansen i fredags. Adspurgt om, hvorfor HTH netop havde fravalgt den fremgansmåde, når andre møbelproducenter som bl.a. IKEA både udsender pressemeddelser og advarede på hjemmesiden ved kvalitetsproblemer med møblerne, svarede Rune Stephansen:

»Fordi der er en forskel. Hvis du er IKEA og har solgt mange tusind køkkener, ved du ikke, hvor de er. Det gør vi, så vi kan designe en operation, der er mere effektiv.«

Hvorfor vil I ikke hellere helgardere jer og både skrive det på hjemmesiden, udsende pressemeddelelse og breve, så kunder, der risikere at deres køkkenskab falder ned i hovedet på dem, med sikkerhed bliver opmærksomme på risikoen?

»Det er en vurdering, om man tror på, at det vil gøre den store forskel. Vi mener det er mere effektivt at udsende brevet,« svarede Rune Stephansen i fredags.

Berlingske Business forsøger at indhente en kommentar fra administrerende direktør, Rune Stephansen, om banneret på hjemmesiden...