E-Village jagter dansk marked

Europæiske E-Village vil med nyt værktøj til digital markedsføring tage en bid af det danske marked.

E-Villages intro til Clang. Fold sammen
Læs mere
Clang hedder det seneste skud på webværktøjs-stammen fra E-Village, der de seneste år har gennemført en ekspansion i Holland, Storbritannien og Canada.

Og nu er turen så kommet til Danmark.

Der er tale om et real-time værktøj til e-mail markedsføring, nyhedsbreve og eventdrevet eCRM, som virksomheden via målrettede forretningstiltag vil introducere på det danske marked.

– Interessen for værktøjer til digitalt salg og markedsføring er massiv i Danmark. Markedet er i rivende udvikling og blevet langt mere modent, hvorfor vi nu målrettet går efter det. I første omgang med vores flagskibsprodukt Clang, siger marketingdirektør Rogier van der Veen, E-Village.

Han fortæller, at de samme tendenser ses i Storbritannien, hvor en ny undersøgelse fra Econsultancy i London viser, at budgettet til e-mail marketing i 2010 udgør 17 procent af virksomhedernes samlede budget til digital markedsføring – mod 14 procent året før. Samme undersøgelsen viser også, at 37 procent benytter e-mail til at fremme brugen af sociale medier.

Salg via danske partnere


Clang hjælper, ifølge E-Village, salgs- og marketingfolk med at udvikle, styre og måle digitale kampagner i real-time og på individplan, hvilket igen skulle være med til at skabe dialog og personlige relationer til virksomhedens målgrupper.

– E-mail er et ekstremt stærkt værktøj for alle, som arbejder professionelt med salg og markedsføring. Men får alle modtagere samme besked, ender det ofte med, at dit nyhedsbrev ikke bliver læst – eller at kunden afmelder det på grund manglende relevans, siger Rogier van der Veen.

– Herved kan du skade virksomhedens troværdighed og brand. Nutidens kunder accepterer, at online køb involverer to-vejs kommunikation, fortsætter han.

I Danmark skal Clang sælges via partnere hos bureauer inden for web, digital markedsføring, reklame og kommunikation.

Ifølge business partner director Leon Hamstra, som er ansvarlig for kontakten til de danske partnere, er de første af slagsen på plads.

– Virksomheder har i årevis talt om værdien af tæt dialog med kunderne. Alligevel har kun få gjort alvor af det. Det skyldes primært, at de ikke har vist hvor, og i hvilket omfang de skulle starte. Også forestillingen om, at det er dyrt at arbejde professionelt med dialog-markedsføring skaber en barriere, siger han.

Du kan læse mere og se E-Villages intro til Clang her.