E-handelsfirma lover 16.068,61 kr. tilbagebetalt

Kopi-producenten Infurn lover jysk tranlampe, at ordre på kopimøbler er annulleret, og pengene betales tilbage inden 30 dage. Berlingske kan ikke få oplyst navnet på Infurns direktør.

PH lampen "Koglen". Fold sammen
Læs mere
Foto: David Høgsholt
Et par dages bekymring er overstået, og sidst på dagen torsdag åndede jeg lettet op. E-handelsfirmaet Infurn, som sælger lovlige kopier af designermøbler, lover nu at betale 16.068,91 kr. tilbage, som jeg tirsdag aften indbetalte for en ordre på kopi-designermøbler.



Jeg beskrev i går på Business.dk, hvordan jeg blev bekymret for min bestilling på bla. to kopier af Poul Kjærholm-lænestole. En ordrebekræftelse blev ikke som lovet sendt til min mailbox få minutter efter, at jeg havde overført pengene til Infurn, og min bekymring voksede, da det gik op for mig, at Infurn har rigtig mange utilfredse kunder, som enten har stort besvær med at få deres varer, eller med at få deres penge retur, når de forlanger det. Bekymrigen blev yderligere næret efter en snak med EuropaForbruger, Forbrugerstyrelsens internationale kontor, som har haft flere sager med Infurn, som også både DR's Kontant og TV2's Basta har haft fat i.

Et par timer efter publiceringen af beretningen på Business.dk, blev jeg ringet op af en venlig dansk talende kundekonsulent fra Infurn, som forsøgte at overbevise mig om, at Infurn var et troværdigt firma, som jeg roligt kunne være kunde hos.

Min tillid til Infurn er dog rokket, at jeg insisterede på at få mine penge retur, som jeg har ret til. Kundekonsulenten lovede, at mine 16.068,91 kr. ville blive returneret 8. januar 2014. Kort efter modtog jeg en mail fra Infurns Customer Relations Advisor, som bekræftede, at pengene bliver overført inden 30 dage.

Berlingske vil gerne beskrive nærmere, hvem der står bag Infurn. Ifølge kundekonsulenten har han ikke lov til at oplyse navnet på chefen, men kan dog oplyse, at Infurn er et spansk firma, hvilket man også får indtryk af på Infurns hjemmeside. Kundekonsulenten arbejder dog ud fra et kontor i London.

Berlingske har bedt kundekonsulenten kommunikere til Infurns direktion, at avisen gerne vil have et interview.