E-Boks får ny direktør

Ledig post besættes efter syv måneder til nytår med direktør fra reklamebranchen.

Ulrik Falkner Thagesen overtager fra 1. januar direktørstolen i e-Boks efter Henrik Andersen, som i maj trådte fra efter at have bygget e-Boks op gennem 15 år. Foto: e-Boks Fold sammen
Læs mere

Danskernes digitale postkasse, e-Boks får Ulrik Falkner Thagesen som ny administrerende direktør fra 1. januar.

Den 45-årige Ulrik Falkner Thagesen kommer fra en stilling som nordisk direktør i annoncerådgivningsbureauet MediaCom og afløser Henrik Andersen, der i maj 2016 forlod jobbet i den virksomhed, som han havde været med til at bygge op fra bunden, efter 15 år.

I mellemtiden har Thomas Fjeldberg været konstitueret som administrerende direktør for e-Boks, der har 11 millioner nordiske brugere - heraf omkring fem millioner danskere - og flere end 30.000 brugervirksomheder.

Vil være størst i Norden

Bestyrelsesformand for e-Boks, Freddy Haraldsen, siger om valget af den nye direktør, at han skal sikre »de ambitiøse vækst- og indtjeningsmål, der er lagt for selskabet«.

»Vores ambition er at blive markedsledende i Norden inden for vores felt, og de solide ledelseserfaringer, som Ulrik bringer med fra en kunde- og forretningsorienteret nordisk og international virksomhed, er meget vigtige for vores udvikling af e-Boks. Samtidig har Ulrik værdifulde erfaringer fra en branche under stor, digital omstilling, og netop forståelsen for den digitale kunde og bruger er nøglen til de løsninger, som e-Boks skal levere,« siger Freddy Haraldsen i en udtalelse.

Ulrik Falkner Thagesen var tidligere administrerende direktør for MediaCom Danmark og var før da administrerende direktør for Universal McCann og McCann Interactive i Wien, ligesom han som iværksætter har startet flere virksomheder.