Dyne-Larsen starter jagt på storby-kunder

Med en ny type butik kaldet City Jysk vil dynekoncernen have vil storbykunder. City Jysk er mindre end de traditionelle Jysk-butikker og den første af sin slags åbner i Shoppingcentret Fields i København i slutningen af august.

Foto: Morten Stricker. Lars Larsen fra Jysk
Læs mere
Fold sammen

Ny skal flere københavnere og andre storbydanskere til at gå mere i Jysk. Den store dynekoncern åbner nu en ny type butik kaldet City Jysk, der ifølge Jysk er tilpasset den urbane livsstil.

Den første City Jysk kommer til at ligge i Shoppingcentret Fields i København, men Jysk skriver i en mail til Business, at koncernen sagtens kan se muligheder i flere andre butikscentre i Danmark.

Den nye type butik adskiller sig fra de traditionelle Jysk ved at være mindre og have et mere målrettet varesortiment. En normal Jysk-butik er på 1.500 til 1.600 kvm, mens en City-butik kun bliver på 300 kvm. I butikken er det desuden Jysk kernekompetencer, som er i højsædet. Det vil blandt andet sige dyner, puder, sengelinned, alt til badet, pynterpuder og lignende. Omvendt er der ikke udstillet en masse møbler.

Den nye butik åbner i Fields i slutningen af august.

»Idéen bag konceptet er at placere JYSK i butikscentre for at nå kunder i større byområder samt at nå ud til en endnu bredere målgruppe. City-konceptet understreger, at Jysk ønsker at være et godt tilbud til alle. Uanset hvor du bor,« siger Bo Andersen, der er Country Manager i Danmark.

Koncernen Jysk Group har i alt 2.200 butikker i 37 forskellige lande. De nye og lidt mindre butikker tilrettet kunderne i storbyerne er allerede lanceret i Sverige og Kina. Tiltaget er en del af koncernens strategi om at styrke sin position inden for søvnrelaterede varer til alle behov.

På spørgsmålet om det traditionelle koncept for Jysk-butikkerne ikke fungerer svare Jysk, at det gør det naturligvis.
»Vi vil bare gerne udvide målgruppen, da Jysk ønsker at være en godt tilbud til alle,« siger Ulrik Greve Jakobsen, Retail Manager hos Jysk.

Jysk City skal lokke storbykunder ind i butikkerne.

Posted by Berlingske on 19. august 2015