Dyne-Larsen ser rødt i Kina

Lars Larsens dynebutikker stormer af sted på en lang række markeder i hele verden, men i Kina er kunderne endnu ikke bidt på krogen. Vi må have penge med hjemmefra for at være i Kina, lyder fra direktør i Jysk-koncernen.

Foto: Nils Meilvang. Lars Larsens dynebutikker i Kina går ikke helt så godt, som den danske dynekonge havde håbet på.
Læs mere
Fold sammen

Lars Larsens kamp for at erobre de kinesiske forbrugeres tillid med gode slagtilbud på dyner og sengetøj er havnet i en blindgyde. De omkring 1,3 milliarder kinesere lader sig i hvert fald ikke sådan uden videre imponere af den danske dynekonges tilnærmelser. For mens Jysk-koncernen brager af sted i store dele af verden, står det anderledes sløjt til i Kina. Det skriver Jyllands-Posten.

Lars Larsen lancerede for år tilbage en storstilet plan om, at Jysk-koncernen skulle åbne butikker i Kina i stort tempo. Indtil videre det dog kun blevet til 15 forretninger i Kina ud af samlet 2400 butikker på verdensplan.


»Vi må fortsat have penge med hjemmefra for at være på det kinesiske marked. Vi lærer hele tiden og har også sendt et par nye chefer fra vores organisation i Europa derud for at forsøge at få fart i det,« siger administrerende direktør i Jysk Nordic, Jan Bøgh, til Jyllands-Posten.

Jysk-koncernen ejes fortsat af kædens grundlægger Lars Larsen, som åbnede sin første Jysk Sengetøjslager i Århus i 1979.