Dyne-Larsen farer mod møbelsucces

Lars Larsens møbelkæde Bolia stryger frem med tocifret vækst og en øget indtjening. Nu skal der satses stort på Tyskland med kraftig butiksekspansion.

Det er ikke kun dyner, der har givet Jysk-stifter Lars Larsen succes. Nu kan han også varme sig med vækst og ekspansion hos møbelkæden Bolia.   Fold sammen
Læs mere
Foto: Sisse Stroyer
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

I resten af branchen presses mange møbelkæder i gulvet og har svært ved at overleve.

Men Dyne-Larsens møbelsatsning Bolia drejer uden om krisen og mod vækst og ekspansion. Møbelkæden har 32 butikker fordelt rundt omkring i Norden og Tyskland. Men Bolia vil nu satse endnu mere på det tyske marked. Målet er at åbne 20 nye butikker på to til tre år. Det skriver Børsen.

»Tyskland er vores store væksteventyr. Vi ser et kæmpe potentiale på det tyske marked, som er inde i en god økonomisk udvikling,« siger Bolias administrerende direktør Lars Lyse Hansen til Børsen.

Lige nu har Bolia seks butikker i Tyskland, og succesen får møbelkæden til at skyde flere op. Det er blandt andet byer som Berlin og München, der bliver nogle Bolia-butikker rigere.

De seneste års vækst har også polstret sig på regnskabet for 2012/2013. Der har været en vækst i omsætningen på 13 pct., så møbelkæden lander på 600 mio. kr. Og resultatet før skat er steget med halvanden million fra 30,5 mio. kr. året før til 32 mio. kr.