Duo vil hæve reklameniveauet

To erfarne folk har fundet sammen i et nyt produktionsselskab, der har fået navnet Honeytrap.

Foto: Iris.
Læs mere
Fold sammen

Det drejer sig om Malene Dyhring, der senest har været CEO hos det massivt prisvindende produktionsselskab Bacon, mens Simon Bonde, der bl.a. har en fortid som den ene halvdel af instruktør-duoen Spooner/Bonde og fra satiregruppen Gramsespektrum, udgør den anden halvdel af duoen.

»Reklamefilm er i højere grad blevet noget, man vælger til eller fra, og det stiller stadig større krav til underholdningsværdien. Vi ser det som vores fornemste opgave at løfte ambitionsniveauet for alle filmprojekter, så budskabet kommunikeres med mest muligt impact,« siger Malene Dyhring.

Malene Dyhring har flair for at pumpe produktionsværdi og visuel kvalitet ind i filmene, og Simon Bonde har masser af erfaring med komedie og historiefortælling, så duoen mener, at den har fundet en gylden kombination.

Faste rammer

»Tricket er at parre den frie og lystbetonede kreativitet med en stram projektstyring. Faste rammer er ikke kreativitetens fjende. Tværtimod. Når man beskæftiger sig med film, er et velsmurt logistisk apparat selve forudsætningen for en god kreativ proces,« siger Simon Bonde.

Foruden Simon Bonde kommer Honeytrap til at repræsentere den unge instruktør Ian Isak, som tidligere har arbejdet med bl.a. WDP, TDC og Nykredit.

»Ian Isak har et godt øje, og han tilhører den nye generation af instruktører, som er født med et videokamera i hånden og et klippeprogram på laptoppen. Det giver en let og umiddelbar tilgang til filmhåndværket, som skinner igennem i hans arbejde,« slutter Malene Dyhring.