DSV skruer op for langsigtede finansielle mål

DSV skruer op for sine langsigtede målsætninger og venter frem mod 2020 at kunne hive flere penge i land.

Der er blus på kedlerne hos DSV efter et opløftende årsregnskab. Fold sammen
Læs mere
Foto: Keld Navntoft

Transport- og logistikkoncernen venter i 2020 at kunne nå en EBIT-margin på 7,5 pct., en conversion ratio - driftsresultatet som andel af bruttooverskuddet - på 32,5 pct. og et afkast på den investerede kapital, ROIC, på mindst 25 pct.

Det oplyser DSV i forbindelse med sit årsregnskab torsdag morgen. De tidligere forventninger var 7 pct., 30 pct. og 25 pct.

De nye forventninger skyldes, at udviklingen er gået hurtigere end ventet i selskabets luft- og søfragtsdivision, Air & Sea.

I denne division forventer DSV at nå en driftsmargin (EBIT) på 10 pct. og en conversion ratio på 42,5 pct. i 2020.

De tidligere mål i Air & Sea var en driftsmargin på 7-8 pct. og en conversion ratio på 35 pct.

De målsætninger blev overgået i 2017 med henholdsvis 9,2 pct. og 37,4 pct., og derfor havde DSV allerede varslet, at der kunne komme nye forventninger i spil.

Blandt de aktieanalytikere, der følger selskabet, er der allerede forventninger om, at DSV vil være i stand til at levere markant fremgang. Analytikerne regner med, at DSV i 2019 vil kunne nå en driftsmargin på 10,1 pct.

For de to øvrige forretningsdivisioner, Road og Solutions, er de langsigtede forventninger ikke ændret.

For vejdivisionen, Road, er forventningen en driftsmargin (EBIT) på 5 pct. og en conversion ratio på 25 pct.

I den mindste forretningsdivision, Solutions, er målet en driftsmargin (EBIT) på 6 pct. og en conversion ratio på 25 pct.

/ritzau/FINANS