DSV går kraftigt frem i USA

DSV oplever kraftig medgang på det store amerikanske marked, hvor logistik-koncernen i de første ni måneder af 2014 havde en vækst på bundlinjen på 25 pct.

Foto: Rune Evensen
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

DSV's direktør i Nordamerika giver selskabets danske tilgang til kunderne en stor del af æren for fremgangen. Dermed har DSV forstået at udnytte den pæne vækst i USA.

Det skriver dagbladet Børsen.

- Fragtmængderne er steget generelt, men de mængder, DSV fragter, er steget endnu mere, og omkostningerne er under kontrol. Vi har altså taget markedsandele og er indtil videre gået forbi markedet i år, udtaler Carsten Trolle, direktør for DSV i USA, Canada og Mexico, til dagbladet Børsen.

I takt med, at markedet for sø- og luftfragt i USA er vokset med 2-4 pct., har DSV formået at vokse med 9-12 pct. i samme tidsrum. Det har øget koncernens omsætning med 3,3 mia. kr. i Nord- og Sydamerika, mens selskabets bundlinje er svulmet med 334 mio. kr. i løbet af 2014s første tre kvartaler.

En af de primære årsager til den høje vækst er DSVs særlige tilgang til kunderne, ifølge Carsten Trolle. I USA går DSV nemlig imod sædvanen ved at skaffe kunder gennem personlig kontakt mellem sælgere og kunder.

Det betyder blandt andet, at DSVs sælgere er ude at trykke hånd med kunderne, og at den samme kontaktperson er knyttet til kunden hele vejen igennem transporten.