Dollarkurs får IC Group til at varsle prisstigninger

Omsætningen i IC Group steg en anelse i tredje kvartal af det forskudte regnskabsår 14/15, viser selskabets kvartalsregnskab onsdag morgen.

Den realiserede omsætning lød på 719,6 mio. kr. i kvartalet mod 715,5 mio. kr. i samme periode året før. Den øgede omsætning kunne dog ikke ses på bundlinjen, som skrumpede til et nettoresultat på 45 mio. kr. mod 87 mio. kr. året før.

Det reducerede nettoresultat skyldes blandt andet rapporterede engangsomkostninger i andet kvartal og den stærke dollarkurs over for kronen. En væsentlig del af IC Groups vareforbrug afregnes i dollar, hvorfor ledelsen planlægger prisstigninger i koncernens brands, fremgår det af regnskabet.

Det fremgår også af regnskabet, at Tiger of Sweden har oplevet flere år med stærk vækst på det tyske marked. Derfor planlægger IC Group at åbne flere butikker i større tyske byer, når de retter muligheder opstår, skriver selskabet. Omsætningen i Tiger of Sweden blev øget til 243,9 mio. kr. i kvartalet fra 238,9 mio. kr. i samme periode året før.

I regnskabet fastholder IC Group forventningerne til hele det forskudte regnskabsår 14/15 med én enkelt undtagelse. Investeringerne i regnskabsåret ventes nu at ligge på 3 pct. af omsætningen, hvor selskabet tidligere ventede investeringer i niveauet 3-5 pct. af omsætningen.

Selskabet venter fortsat en omsætning på 2600-2650 mio. kr.

Endvidere fastholdes forventningerne om en driftsindtjening (EBIT) for koncernens premiums-brands på 200-230 mio. kr. og for ikke-kerneforretningen på 15-25 mio. kr.