Discountkæder bombarderer forbrugerne

Forbrugerne bliver udsat for et rent bombardement af tilbud fra dagligvarekæderne.

Foto: Henning Bagger
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Tilbudsaviserne bliver tykkere og tykkere, og på bare et år er antallet af sider i tilbudsaviserne steget med ti procent. Det skriver Dansk Handelsblad.

Direktør Claus Nykjær fra iCoCo, tidligere Gordios Insight, der holder øje med udviklingen af tilbudsaviser, siger:

- Intet er gået i den retning, man spåede om, at mængden af tilbudsaviser ville stoppe på et tidspunkt, fordi forbrugerne ikke kan klare mere. Der kommer tværtimod mere og mere. Tendensen er klar: Der kommer flere sider med tilbud i danskernes brevkasser.




Claus Nykjær fremlagde forleden i brancheorganisationen Dagligvareleverandørerne tal for, hvor hurtigt udviklingen går.

Han betegner det som tankevækkende, at det især er discountkæderne, som skruer op for bombardementet af tilbud.

- I øjeblikket tager discountkæderne kundestrøm, de markedsfører sig hårdere, og de er blevet mere prisattraktive, siger Claus Nykjær.